"כד יתבין ישראל": בחורי הישיבה בשיר לאחים הי"ד

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on "כד יתבין ישראל": בחורי הישיבה בשיר לאחים הי"ד

    במבצע בזק לזכרם של הלל ויגל יניב ז"ל, ישיבת ההסדר גבעת אולגה הוציאו שיר חדש על הצער והשמחה גם יחד. "התכנסנו לרומם את הצער הפרטי לצער השכינה"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום התשיעי למותם: ישיבת ההסדר גבעת אולגה, בה למד יגל יעקב יניב הי"ד שנרצח בראשון בשבוע שעבר יחד עם אחיו הלל מנחם בחווארה בדרכם לישיבות ההסדר בהן למדו, הוציאה הבוקר שיר חדש לזכרם של האחים ז"ל שמטרתו לקשר את הצער הפרטי של הישיבה והמשפחה לצער הכללי של עם ישראל, לצער השכינה.

    במבצע בזק של ימים ספורים התאספו תלמידי ורבני ישיבת גבעת אולגה כדי לשיר את השיר אשר מהווה בישיבה "התרוממות רוח גדולה ושמחה עליונה" כך מתאר מנהל הישיבה, שגיא בן לישה. "המטרה הייתה להוציא את השיר סמוך לשבעה בעוד הצער מורגש וכואב כדי להעביר את המסר החשוב בשיר. מיום חמישי האחרון ואת אתמול בלילה, בליווי גורמי מקצוע והמון שעות של עריכה ושירה, פעלנו רבות כדי שהשיר יצא כמה שיותר מהר וכמה שיותר מרגש" סיפר עוד. הרב גלעד מורד, ר"מ בישיבה הוסיף: "הקב"ה הפיל עלינו מכה כואבת, חשנו שיש בידינו לרכז את כוחות האבל והכאב שנמצאים בתוכנו ולנתב אותם להתרומם בעצמנו ואולי גם רבים נוספים יתרוממו מזה והיה זה שכרנו".

    השיר "כד יתבין ישראל" עוסק כביכול בשיחה עליונה של ה' עם מלאכיו, "הפמליה שלו", בה מספר להם על גדולתם של ישראל שיודעים לעזוב את הצער הפרטי שלהם לעסוק בשמחה העליונה שלו – התורה. המילים בארמית מתארות את השיחה: "כד יתבין ישראל ועסקין בשמחת התורה, קודשא בריך הוא אומר לפמליא דיליה 'חזו בני חביבי דמשתכחין בצערא דילהון ועסקין בחדוותא דילי'". ובתרגום: "כאשר יושבים ישראל ועוסקים בשמחת התורה הקדוש ברוך הוא אומר לפמליתו ראו בני חביבי שנמצאים בצער שלהם ועוסקים בשמחה שלי".

    בראשית השיר נכתב: "בור גדול נפער בליבנו בהעלותם של הקדושים – חברנו, אהובנו יגל יעקב יניב הי"ד ואחיו היקר הלל מנחם יניב הי"ד עת פגע בהם אויב אכזר אנו מלאים געגועים ונפשנו מחפשת מזור". כמו כן, עוד נכתב כי "במהלך ימי השבעה התכנסנו לרומם את הצער הפרטי לצער השכינה ולהגיע לשמחת פורים אמיתית ועמוקה כפי שלמדנו מו"ר הרב אלישע וישליצקי זצ"ל בקעה מליבנו שירה עמוקה מתורתו של הגר"א על שמחת ה' בעמו שמחת התורה".

    ראש הישיבה, הרב אפרים ג'יאמי, הוסיף על הדברים ואמר: "כשעם ישראל יושב ועוסק בשמחת התורה, הקב"ה קורא לכל הפמליא שלו ומראה להם את המחזה הנורא הזה שעם ישראל יוצא מהצער הפרטי שלו ועוסק בשמחה של הקב"ה. לקחנו את השיר הזה ואיתו בכינו וממנו אנחנו שואבים את הכוחות הלאה לשמוח, לחיות ולהמשיך את דרכו של יגל ז"ל".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "כת יתבין ישראל" ?? מה הרעיון להוציא כת חדשה לזכר הנופלים?